T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI
WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI
Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.
Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.
Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.
Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.
Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;
İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.
Oturum Çerezleri (Session Cookies) |
Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır. |
Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:
Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.
Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.
Valimiz Sayın Ahmet Hamdi Usta, “Uluslararası Afet Risklerinin Azaltılması Günü” kapsamında İçişleri Bakan Yardımcısı Sayın Mehmet Aktaş başkanlığında 81 il Valisinin katılımı ile video konferans şeklinde gerçekleştirilen ‘İl Risk Azaltma Planı (İRAP)’ toplantısına katıldı.
Toplantı AFAD Başkanı Sayın Vali Okay Memiş’in açılış konuşmaları ile başladı. Daha sonra İçişleri Bakan Yardımcısı Sayın Mehmet Aktaş’ın 81 İl Valisine hitapları ile devam eden video konferans toplantısına Vali Usta’nın yanı sıra Vali Yardımcısı Malik Çalışır, Belediye Başkan Yardımcısı Ahmet Altunhan, AFAD İl Müdürü Atilla Uzun, Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği İl Müdürü İsa Gülgür, Bingöl Üniversitesi Öğretim Görevlisi Dr. Öğr. Üyesi Kenan Akbayram katıldı.
Video konferans sonrasında Valimiz Sayın Ahmet Hamdi Usta Başkanlığında yapılan toplantıda İl Değerlendirme Kurulu’nda (İDK) yer alan kurumların İRAP’lara ilişkin ilerleme, sorunlar ve öneriler vb. ele alınarak değerlendirildi.
Vali Usta İDK Toplantısı sonrasında basın mensuplarına yaptığı açıklamada şunları söyledi:
“81 ilde 2021 yılında yürürlüğe giren İl Afet Risk Azaltma Planlarının (İRAP) uygulama sürecinde ilerleme durumlarını gözden geçirmek, karşılaşılan sorunları değerlendirme ve afet risklerini azaltmaya bakış açımızı ortaya koymak amacıyla “ 13 Ekim Uluslararası Afet Risklerinin Azaltılması Günü” vesilesi ile bugün) İçişleri Bakan Yardımcımız Sayın Mehmet Aktaş başkanlığında 81 İl Valiliği İRAP İzleme ve Değerlendirme Komisyonun katılımıyla video konferans şeklinde toplantımızı gerçekleştirdik.
İçişleri Bakan Yardımcımız Sayın Mehmet Aktaş’ın Uluslararası Afet Risklerinin Azaltılması Günü kapsamında Afet Risk Azaltma çalışmalarının afet yönetimindeki rolü ile ilgili önemli mesajlar verdi.
İRAP afetler veya acil durumlar öncesinde olası kayıp ve zararların önlemesine ve azaltılmasına yönelik çalışmaların tümüdür. İlimizde İrap kapsamında paydaş kurumlarla yapılan çalıştaylar ve görüşmeler neticesinde deprem, kütle hareketleri ve su baskını afetleri ile ilgili çalışmalar yapılmaktadır. Bu çalışmalar İzleme ve Değerlendirme komisyonunca takibi yapılmaktadır.
218223 sayılı ve 12.01.2022 tarihli İzleme Değerlendirme Komisyonun kurulmasına dair genelgeye istinaden 5 kişiden müteşekkil İzleme ve Değerlendirme Komisyonu kurulmuştur.
Bingöl İRAP kapsamında 3 amaç, 11 hedef, 84 eylem belirlenmiştir.
AMAÇ 1
Afetlerde şehrimizdeki can kaybını ve ekonomik kayıpları en aza indirmek
Güvenli yapılaşma
İlimizde Coğrafi bilgi sistemi (CBS) merkezinin kurulması
Afetlere bağlı olarak gelişecek ikincil afetlerin oluşumunu en aza indirmek
Afetlerin ulaşım ağlarına vereceği zararın belirlenmesi ve gerekli tedbirlerin alınması
Erken uyarı sistemlerini geliştirmek
Kritik yapıya gelebilecek afet zararını azaltmak
AMAÇ 2
İlimizde afete hazır, duyarlı bir toplum oluşturmak
Eğitim faaliyetleri
Bilgilendirme faaliyetleri
AMAÇ 3
Şehrimizi güvenli hale getirme
Mekânsal planlamada afet risklerinin dikkate alınması
Afet etkilerinden korunmak için yapısal önlemlerin alınması
Altyapı çalışmalarında afet risklerinin dikkate alınması
İRAP kapsamında 84 adet eylemimiz bulunmaktadır. Yıllık ilerleme oranımız Türkiye genelinde 5. Sırada olup %72 ‘ dir. Bu eylemlerden 7 adedi kırmızı (öncelikli) eylemdir. İlimizde risk arz eden ve yapısal ya da yapısal olmayan acil önlem gerektiren eylemlerden seçilmiştir. DSİ sorumluluğunda bulunan 2 adet eylem tamamlanmıştır. Kırmızı eylemlerimiz şunlardır;
EYLEM |
AFET TURU |
SORUMLU KURUM |
ILERLEME(%) |
06.02.2023 tarihinde Pazarcık Kahramanmaraş merkezli deprem sebebi ile ağır hasar almış yapıların yıkılması |
Deprem |
BİNGÖL ÇEVRE, ŞEHİRCİLİK VE İKLİM DEĞİŞİKLİĞİ İL MÜDÜRLÜĞÜ |
60 |
Bingöl İli Adaklı İlçesi Aktaş Köyü Aktaş Deresi ve Yan Dere DSİ 94.Şube Müdürlüğünce taşkın koruma tesislerinin tamamlanması |
Taşkın/Sel |
DSİ 94. ŞUBE MÜDÜRLÜĞÜ- BİNGÖL |
100 |
Bingölİli Adaklı İlçesi Doğankaya Köyü Çatak Deresi DSİ 94.Şube Müdürlüğünce taşkın koruma tesislerinin tamamlanması |
Taşkın/Sel |
DSİ 94. ŞUBE MÜDÜRLÜĞÜ- BİNGÖL |
100 |
Afete Maruz Bölge (AMB) Kararı alınmış olan alanı içerisindeki binalar ile önceden tahliye kararı alınmış ancak içerisinde halen ikamet edildiği tespit edilen hasarlı ve riskli binaların tahliye edilmesi ve bu alanlarda yeni yerleşime izin verilmemesi |
Tüm Afetler |
BİNGÖL İL ÖZEL İDARESİ |
15 |
Kamu binalarının deprem dayanıklık envanter ve risk analiz çalışmaları ışığında önceliklendi-rilmesi, güçlendirilmesi ve dönüşüm çalışmalarının gerçekleştirilmesi (güvenlik hizmetleri veren kurum ve kuruluşlar dışında) |
Deprem |
BİNGÖL ÇEVRE, ŞEHİRCİLİK VE İKLİM DEĞİŞİKLİĞİ İL MÜDÜRLÜĞÜ |
55 |
Adaklı Çatmaoluk içerisinde yer alan ve risk oluşturan kaya bloklarının ıslah edilmesi |
Kütle Hareketleri |
BİNGÖL İL AFET VE ACİL DURUM MÜDÜRLÜĞÜ |
50 |
Solhan İlçesi Halimepınar Mahallesi ve Elbaşı Köyü kaya ıslahı çalışmasının yapılması |
Kütle Hareketleri |
BİNGÖL İL AFET VE ACİL DURUM MÜDÜRLÜĞÜ |
50
|
KURUM EYLEM SAYILARI
Kurum Adı |
Eylem Sayısı |
Tamamlanma Yüzdesi |
Tamamlanan Eylem Sayısı |
Devam Eden Eylem Sayısı |
Başlanmayan Eylem Sayısı |
DSİ 94. ŞUBE MÜDÜRLÜĞÜ- BİNGÖL |
38 |
87 |
18 |
20 |
0 |
BİNGÖL BELEDİYE BAŞKANLIĞI |
13 |
53 |
0 |
12 |
1 |
BİNGÖL İL AFET VE ACİL DURUM MÜDÜRLÜĞÜ |
13 |
69 |
2 |
11 |
0 |
BİNGÖL ÇEVRE, ŞEHİRCİLİK VE İKLİM DEĞİŞİKLİĞİ İL MÜDÜRLÜĞÜ |
3 |
65 |
0 |
3 |
0 |
BİNGÖL İL MÜFTÜLÜĞÜ |
2 |
85 |
0 |
2 |
0 |
BİNGÖL İL ÖZEL İDARESİ |
2 |
12 |
0 |
2 |
0 |
BİNGÖL İL SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ |
2 |
70 |
0 |
2 |
0 |
KARAYOLLARI 84. ŞUBE ŞEFLİĞİ |
2 |
100 |
2 |
0 |
0 |
ADAKLI KAYMAKAMLIĞI |
1 |
70 |
0 |
1 |
0 |
BİNGÖL İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ |
1 |
90 |
0 |
1 |
0 |
BİNGÖL ORMAN İŞLETME MÜDÜRLÜĞÜ |
1 |
100 |
1 |
0 |
0 |
GENÇ KAYMAKAMLIĞI |
1 |
0 |
0 |
0 |
1 |
KARLIOVA KAYMAKAMLIĞI |
1 |
0 |
0 |
0 |
1 |
KİĞI KAYMAKAMLIĞI |
1 |
0 |
0 |
0 |
1 |
SOLHAN KAYMAKAMLIĞI |
1 |
0 |
0 |
0 |
1 |
YAYLADERE KAYMAKAMLIĞI |
1 |
50 |
0 |
1 |
0 |
YEDİSU KAYMAKAMLIĞI |
1 |
70 |
0 |
1 |
0 |
TAMAMLANAN EYLEMLER (23 ADET)
EYLEM |
DONEM |
AFET TURU |
SORUMLU KURUM |
Bingöl İli Karlıova İlçesi Yukarı Yağmurlu Köyü Mezarlık Deresi DSİ 94.Şube Müdürlüğünce taşkın koruma tesislerinin tamamlanması |
2021-2025 |
Taşkın/Sel |
DSİ 94. ŞUBE MÜDÜRLÜĞÜ- BİNGÖL |
Bingöl İli Merkez Şaban Köyü, Ortaköy ve Leyaliyan Dereleri DSİ 94.Şube Müdürlüğünce taşkın koruma tesislerinin tamamlanması |
2021-2025 |
Taşkın/Sel |
DSİ 94. ŞUBE MÜDÜRLÜĞÜ- BİNGÖL |
Bingöl İli Genç İlçesi Pınaraltı Köyü Yenisu Çayı ve Yan Dereleri DSİ 94.Şube Müdürlüğünce taşkın koruma tesislerinin tamamlanması |
2021-2025 |
Taşkın/Sel |
DSİ 94. ŞUBE MÜDÜRLÜĞÜ- BİNGÖL |
Bingöl İli Karlıova İlçesi Dörtyol Köyü Peri Çayı DSİ 94.Şube Müdürlüğünce taşkın koruma tesislerinin tamamlanması |
2021-2025 |
Tüm Afetler |
DSİ 94. ŞUBE MÜDÜRLÜĞÜ- BİNGÖL |
Bingöl İli Merkez Kaleönü Mahallesi Emirhan Deresi 2. Kısım DSİ 94.Şube Müdürlüğünce taşkın koruma tesislerinin tamamlanması |
2021-2025 |
Tüm Afetler |
DSİ 94. ŞUBE MÜDÜRLÜĞÜ- BİNGÖL |
Bingöl İli Merkez Sudüğünü Köyü Sudüğünü ve Köprü Dereleri DSİ 94.Şube Müdürlüğünce taşkın koruma tesislerinin tamamlanması |
2021-2025 |
Taşkın/Sel |
DSİ 94. ŞUBE MÜDÜRLÜĞÜ- BİNGÖL |
Bingöl-Solhan İlçe Merkezi Halimepınar Deresi DSİ 94.Şube Müdürlüğünce taşkın koruma tesislerinin tamamlanması |
2021-2025 |
Taşkın/Sel |
DSİ 94. ŞUBE MÜDÜRLÜĞÜ- BİNGÖL |
Bingöl-Solhan Arakonak Beldesi 2.Kısım DSİ 94.Şube Müdürlüğünce taşkın koruma tesislerinin tamamlanması |
2021-2025 |
Taşkın/Sel |
DSİ 94. ŞUBE MÜDÜRLÜĞÜ- BİNGÖL |
Bingöl İli Solhan İlçesi Mutluca Köyü Mutluca Deresi ve Yan Dereleri DSİ 94.Şube Müdürlüğünce taşkın koruma tesislerinin tamamlanması |
2021-2025 |
Taşkın/Sel |
DSİ 94. ŞUBE MÜDÜRLÜĞÜ- BİNGÖL |
Bingöl İli Genç İlçesi Aktoprak Köyü Aktoprak, Sipir ve Harabe Dereleri DSİ 94.Şube Müdürlüğünce taşkın koruma tesislerinin tamamlanması |
2021-2025 |
Taşkın/Sel |
DSİ 94. ŞUBE MÜDÜRLÜĞÜ- BİNGÖL |
Bingöl İli Merkez Yenimahalle, Yeşilyurt ve Mirzan Mahalleleri DSİ 94.Şube Müdürlüğünce taşkın koruma tesislerinin tamamlanması |
2021-2025 |
Taşkın/Sel |
DSİ 94. ŞUBE MÜDÜRLÜĞÜ- BİNGÖL |
Bingöl İli Merkez Üçyaka Köyü Köyiçi Deresi ve Yan Dereleri 2. Kısım DSİ 94.Şube Müdürlüğünce taşkın koruma tesislerinin tamamlanması |
2021-2025 |
Taşkın/Sel |
DSİ 94. ŞUBE MÜDÜRLÜĞÜ- BİNGÖL |
Bingöl İli Adaklı İlçesi Aktaş Köyü Aktaş Deresi ve Yan Dere DSİ 94.Şube Müdürlüğünce taşkın koruma tesislerinin tamamlanması |
2021-2025 |
Taşkın/Sel |
DSİ 94. ŞUBE MÜDÜRLÜĞÜ- BİNGÖL |
Bingöl İli Merkez Yenibaşlar Köyü Yenibaşlar Deresi ile Ilıcalar Beldesi Uzundere-Çır Mahallesi DSİ 94.Şube Müdürlüğünce taşkın koruma tesislerinin tamam-lanması |
2022-2025 |
Taşkın/Sel |
DSİ 94. ŞUBE MÜDÜRLÜĞÜ- BİNGÖL |
Bingöl İli Genç İlçesi Şehittepe-Dereköy Köyleri Şehittepe Deresi ve Yan Dereleri DSİ 94.Şube Müdürlüğünce taşkın koruma tesislerinin tamamlanması |
2021-2025 |
Taşkın/Sel |
DSİ 94. ŞUBE MÜDÜRLÜĞÜ- BİNGÖL |
Bingöl İli Merkez Altınışık Köyünün Köyiçi Deresi 2. Kısım DSİ 94.Şube Müdürlüğünce taşkın koruma tesislerinin tamamlanması |
2021-2025 |
Taşkın/Sel |
DSİ 94. ŞUBE MÜDÜRLÜĞÜ- BİNGÖL |
Bingölİli Adaklı İlçesi Doğankaya Köyü Çatak Deresi DSİ 94.Şube Müdürlüğünce taşkın koruma tesislerinin tamamlanması |
2021-2025 |
Taşkın/Sel |
DSİ 94. ŞUBE MÜDÜRLÜĞÜ- BİNGÖL |
Bingöl İli Merkez Ağaçeli Köyü Hırtık Deresi Taşkın Kontrolü DSİ 94.Şube Müdürlüğünce taşkın koruma tesislerinin tamamlanması |
2021-2025 |
Taşkın/Sel |
DSİ 94. ŞUBE MÜDÜRLÜĞÜ- BİNGÖL |
Olası bir depreme karşı yol, köprü, tünel vb. çizgisel mühendislik yapıların kontrollerin sağlanması ve hasarlı sanat yapıların yıkılması |
2023-2025 |
Deprem |
KARAYOLLARI 84. ŞUBE ŞEFLİĞİ |
Muş-Diyarbakır-Elazığ yolunun afet sonucu tahrip olması halinde alternatif yolların tespit edilmesi |
2023-2025 |
Deprem |
KARAYOLLARI 84. ŞUBE ŞEFLİĞİ |
Tüm afetlerle ilgili destek iller , sorumlu kurum ve kuruluşlarla birlikte masa başı ve saha tatbikatların yapılması |
2021-2024 |
Tüm Afetler |
BİNGÖL İL AFET VE ACİL DURUM MÜDÜRLÜĞÜ |
Kamu görevlilerine, özel sektöre, sivil toplum kuruluşlarına, gönüllülere temel hazırlayıcı eğitim konusunda bilgilendirme çalışmalarının yapılması |
2022-2024 |
Deprem |
BİNGÖL İL AFET VE ACİL DURUM MÜDÜRLÜĞÜ |
Karlıova İlçesinde toprak yapısına göre bitki yetiştirmesini sağlamak |
2023-2025 |
Kütle Hareketleri |
BİNGÖL ORMAN İŞLETME MÜDÜRLÜĞÜ |