T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI
WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI
Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.
Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde, çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.
Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.
Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.
Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;
İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.
Oturum Çerezleri (Session Cookies) |
Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır. (ASP.NET_SessionId) |
Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:
Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresini ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.
Kanunun “ilgili kişinin haklarını düzenleyen” 11. maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Başvuru Formunu’nu Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.
İHALE İLANI
MERKEZ İLÇE KÖYLERE HİZMET GÖTÜRME BİRLİK BAŞKANLIĞI
Bingöl Merkez ve İlçe Köy Yollarında Çalıştırılmak Üzere 5 Adet Kamyon Kiralama Hizmet Alım İşi
28.04.2007 gün ve 26506 sayılı Resmi Gazetede Yayınlanan Köylere Hizmet Götürme Birliği İhale Yönetmeliğinin 18.Maddesine göre Açık İhale Usulü ile ihale edilecektir. İhaleye ilişkin ayrıntılı bilgiler aşağıda yer almaktadır:
İhale Kayıt No 2022 / 28
1. İdarenin |
|
|
a ) Adresi |
MERKEZ İLÇE KÖYLERE HİZMET GÖTÜRME BİRLİĞİ BAŞKANLIĞI / BİNGÖL |
|
b ) Telefon ve Faks Numarası |
0 426 2135566 – 0 426 2132693 |
|
c ) Elektronik Posta Adresi |
|
|
ç) İhale Dokümanının Görülebileceği |
|
|
internet adresi (varsa ) |
|
|
2. İhale konusu yapım işinin |
|
|
a ) Niteliği, Türü ve Miktarı |
5 Adet Kamyon ( 10 Tekerlekli, Damperli, Hafriyat Çekme Özellikli)
|
|
b ) Yapılacağı Yer |
Bingöl /Merkez ve İlçeler |
|
c ) İşe Başlama Tarihi |
Sözleşmenin imzalandığı tarihinden itibaren 5 (BEŞ) gün içinde yer teslimi yapılarak işe başlanacaktır. |
|
ç ) İşin Süresi |
Çalışılmayan dönem dahil (10 Aralık-15 Mart),Yer tesliminden itibaren 60 (Altmış) takvim günüdür. |
|
3. İhalenin |
|
|
a ) Yapılacağı Yer |
BİNGÖL VALİLİĞİ, VALİLİK TOPLANTI SALONU (Yenişehir Mahallesi) |
|
b ) Tarihi –Saati |
02.09.2022 –11:00
|
|
4. İhaleye katılabilme şartları ve istenilen belgeler ile yeterlik değerlendirmesinde uygulanacak kriterler: |
|
|
|
|
|
Dış Teklif Zarfı içinde: ( zarfın üzerinde işin adı, ihale tarihi saati, idarenin adı, isteklinin adı ticaret unvanı yazılacak kapalı, imzalı ve kaşeli olacaktır)
4.1. İhaleye katılma şartları ve istenilen belgeler:
4.1.1.1 Gerçek kişi olması halinde, ilk ilan ya da ihale tarihinin içinde bulunduğu yılda alınmış, ilgisine göre Ticaret ve/veya sanayi odasına kayıtlı olduğunu gösterir belge, (Sicil Kayıt Sureti)
4.1.1.2. Tüzel kişi olması halinde, ilgili mevzuatı gereği kayıtlı bulunduğu Ticaret ve/veya sanayi odasından, ilk ilan veya ihale tarihinin içinde bulunduğu yılda alınmış, tüzel kişiliğin, odaya kayıtlı olduğunu gösterir belge, (Sicil Kayıt Sureti)
4.1.2. Teklif vermeye yetkili olduğunu gösteren imza beyannamesi veya imza sirküleri
4.1.2.1. Gerçek kişi olması halinde, noter tasdikli imza beyannamesi,
4.1.2.2. Tüzel kişi olması halinde, ilgisine göre tüzel kişiliğin ortakları, üyeleri veya kurucuları ile tüzel kişiliğin yönetimindeki görevlileri belirten son durumu gösterir Ticaret Sicil Gazetesi, bu bilgilerin tamamının bir Ticaret Sicil Gazetesinde bulunmaması halinde, bu bilgilerin tümünü göstermek üzere ilgili Ticaret Sicil Gazeteleri veya bu hususları gösteren belgeler ile tüzel kişiliğin noter tasdikli imza sirküleri,
4.1.2.3. Vekaleten ihaleye katılma halinde, vekil adına düzenlenmiş, ihaleye katılmaya ilişkin noter onaylı vekaletname ile vekilin noter tasdikli imza beyannamesi,
4.1.3 Şekli ve içeriği idari şartnamede belirlenen geçici teminat,
4.1.4. İhale konusu işin tamamı veya bir kısmı alt yüklenicilere yaptırılamaz.
4.1.5. İhale dokümanı satın aldığına dair belge.
4.1.6 .Tüzel kişi tarafından iş deneyimi göstermek üzere sunulan belgenin, tüzel kişiliğin yarısından fazla hissesine sahip ortağına ait olması halinde, ticaret ve sanayi odası/ticaret odası bünyesinde bulunan ticaret sicil memurlukları veya yeminli mali müşavir ya da serbest muhasebeci mali müşavir tarafından ilk ilan tarihinden sonra düzenlenen ve düzenlendiği tarihten geriye doğru son bir yıldır kesintisiz olarak bu şartın korunduğunu gösteren belge.
4.1.7. İhale Dokümanı ekinde verilen, Taahhütnameler ve İş Bitirme Belgesi veya mühendislik diploması dosyada sunulacaktır.
4.1.8. İhaleye Ortak girişim olarak teklif verilmesi durumunda; ortak girişim beyannamesi, her bir ortak için de ortakların her birinin istenen belgeleri ayrı ayrı sunmak zorundadırlar. İş Kendisinde kalması halinde noter onaylı ortak girişim yapılacaktır.
4.1.9. İHALE TARİHİ İTİBARİ İLE YASAKLI OLMADIĞINI GÖSTEREN, EKAP ÜZERİNDEN ALINMIŞ BELGE
4.1.10. MEVZUAT HÜKÜMLERİ UYARINCA KESİNLEŞMİŞ SOSYAL GÜVENLİK PRİM BORCU VE KESİNLEŞMİŞ VERGİ BORCU OLMADIĞINA İLİŞKİN BELGE
İç zarfın İçinde( zarfın üzerinde işin adı, ihale tarihi saati, idarenin adı, isteklinin adı ticaret unvanı yazılacak kapalı, imzalı ve kaşeli olacaktır)
4.1.11. Şekli ve içeriği İdari Şartnamede belirlenen teklif mektubu.
4.2. Mesleki ve Teknik yeterliğe ilişkin belgeler ve bu belgelerin taşıması gereken kriterler
4.3. Bu ihalede benzer iş olarak kabul edilecek işler ve benzer işlere denk sayılacak İşler:
4.3.1Bu ihalede benzer iş olarak kabul edilecek işler:
4.3.2
4.4. Makine ve diğer ekipmana ilişkin belgeler;
İstekli firma iş süresi boyunca: 5 Adet Kamyon ( 10 Tekerlekli, Damperli, Hafriyat Çekme Özellikli) , işin başında bulunduracaktır. Araçlar, 1 ile 15 yaş arası (Sözleşme imzalandığı tarih itibarıyla 15 yaş) 2007 Yılı dahil olacaktır. Buna ilişkin taahhüt ve Yapı Araçlar Bildirisi düzenlenerek ihale dosyasında sunulacaktır.
4.5. Organizasyon yapısı ve personel durumuna ilişkin belgeler
a) Anahtar Teknik Personel istenilmemektedir.
İstekli yukarıdaki Teknik Personelleri işin başında sürekli bulundurmayı taahhüt eder. Buna ilişkin taahhüt ve Teknik Personel Bildirisi düzenlenerek ihale dosyasında sunulacaktır. İş Kendisinde kalması halinde taahhüt ettiği teknik personele ait diplomaların aslını veya noter tasdikli suretleri ile bu personellerin bu işte çalışacaklarına dair ilgili personelce imzalı olmak kaydıyla noter onaylı taahhütname ve diploma örneklerini sözleşme esnasında idareye teslim eder. Ayrıca İhale dokümanının ekinde verilen Teknik Personel Listesi başvuru sahibi veya başvuruda bulunmaya yetkili kişi tarafından imzalanarak verilecektir.
5. İhale Dokümanı ve temin edilebileceği yer:
İhale Dokümanı T.C. Halk Bankası Bingöl Şubesi nezdinde bulunan TR 82 0001 2009 6350 0016 0001 65 İBAN nolu vadesiz hesaba işe ilişkin 4.000,00 Türk Lirası yatırarak, makbuzu idareye teslim ettikten sonra ihaleye ait doküman alınır. İhaleye katılacak olan isteklilerin ihaleye ilişkin 01.09.2022 tarihi mesai bitiminden önce doküman almaları gerekmektedir. İhale günü şartname ve doküman satılmayacaktır. İhaleye teklif verecek olanların, ihale dokümanını satın almaları zorunludur. İhale Dokümanı birlik odasında görülebilir.
6. Teklifler :
6.1. İstekliler tekliflerini, Anahtar Teslimi Götürü Bedel üzerinden verecektir. İhale sonucu, üzerine ihale yapılan istekliyle Anahtar Teslimi Götürü Bedel sözleşme imzalanacaktır.
6.2. Verilen tekliflerin geçerlilik süresi, ihale tarihinden itibaren en az 120 (Yüzyirmi) takvim günü olmalıdır.
6.3.Teklifler, ihale tarih ve saatine kadar Bingöl Valiliği Toplantı Salonu Hükümet Konağı (Yenişehir Mahallesi) Merkez/BİNGÖL İhale Komisyonuna verilecektir.
7. Geçici Teminat ve teminat olarak kabul edilecek değerler
7.1. İstekliler teklif ettikleri bedelin %3’ünden az olmamak üzere kendi belirleyecekleri tutarda geçici teminat vereceklerdir. Geçici teminatın nakit olarak yatırılacaksa Birliğin Bingöl Halk Şubesindeki TR 82 0001 2009 6350 0016 0001 65 İBAN nolu hesabına yatırılacaktır. Verilen teminat miktarı teklif edilen bedelin %3’ ünü karşılamadığı takdirde yüklenici firmanın teklifi geçersiz sayılacak ve değerlendirmeye alınmayacaktır. Geçici teminat olarak sunulan teminat mektuplarında geçerlilik tarihi belirtilmelidir. İhale tarihinden itibaren en az 120 (Yüzyirmi) gün süreli olmalıdır.
Diğer Hususlar:
İhale Karar Onay süresi ihale yetkilisinin karar tarihinden itibaren 5 (Beş) işgünü olacaktır. Bu süreye ihalenin yapıldığı gün dahil değildir.
Kesinleşen ihale kararının istekliye elden yazılı olarak tebliğ edilmesi halinde aynı gün, tebliğin postaya verilmesi halinde takip eden yedinci gün tebliğ tarihi sayılacaktır.
Kesinleşen ihale kararının tebliğ tarihini izleyen günden itibaren beş gün içinde, üzerine ihale kalan istekliye, tebliğ tarihini izleyen beş gün içinde kesin teminatı vermek suretiyle sözleşmeyi imzalaması hususu imza karşılığı tebliğ edilir veya iadeli taahhütlü mektup ile tebligat adresine postalanmak suretiyle bildirilir. Mektubun postaya verilmesini takip eden yedinci gün kararın istekliye tebliğ tarihi sayılır. İhale üzerinde kalan yüklenici sözleşme imzalamadığı takdirde Köylere Hizmet Götürme Birliği İhale Yönetmeliği doğrultusunda cezai müeyyideler uygulanacaktır.
İhaleye sadece yerli istekliler katılabilecektir.
Her ne suretle olursa olsun ihale saatine kadar komisyona verilen teklifler geri iade edilmeyecektir.
Konsorsiyumlar ihaleye teklif veremezler.
Bu yapımda işin tamamı için teklif verilecektir.
Birlik Encümeni ihaleyi yapıp yapmamakta serbesttir.
İdare, bütün teklifleri reddederek ihaleyi iptal etmekte serbesttir. İhale iptal nedeniyle istekliler Birlikten herhangi bir hak talebinde bulunulamaz.
Yapılacak ihale, 5355 Sayılı Mahalli İdare Birlikleri Kanunu, Bingöl Merkez Köylere Hizmet Götürme Birliği Tüzüğü ve 28/04/2007 tarihli Resmi Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe giren Köylere Hizmet Götürme Birliği İhale Yönetmeliği kapsamında olup, ihale süreci açısından 4734, 4735 ve 2886 sayılı Kanunlara tabi değildir. Ancak 06/03/2007 tarihinde 5355 sayılı Kanuna eklenen Ek 2. madde çerçevesinde 4734 ve 4735 sayılı Kanuna göre yasaklanmış olan kişi ve firmalar ihalelere giremez.
Birliğimiz 4734 sayılı K.İ.K. 53 üncü mad. dayanılan İhalelere Karşı Yapılacak İdari Başvurulara Ait Yönetmelik mevzuatına tabi değildir.
İhale, ekonomik ve verimlilik açısından en avantajlı teklife göre belirlenecektir.
İhale komisyonu gerek gördüğü takdirde, teklif mektubu ile yazılı olarak teklif olunan bedel komisyonca uygun görülmediği veya tekliflerin aynı olduğu durumlarda, komisyon ihaleye katılan ve orada bulunan isteklilerden tekliflerini yazılı olarak yenilemelerini isteyebilir.
İşe Yönelik olarak herhangi bir gecikme faizi, fiyat farkı ve Eskalasyon gibi ek ödemeler yapılmayacaktır.
İşe ait ödenek hakedişlere istinaden ilgili kurumdan Bingöl Merkez İlçesi köylere Hizmet Götürme Birlik Başkanlığı hesabına geçtikten sonra ödeme yapılacaktır. Aksi takdirde idareden herhangi bir hak talebinde bulunulmayacaktır.
Hakedişler, İş tamamlandıktan ve Muayene Kabul yapıldıktan sonra ödenecektir. Ödenek aktarıldığında ödemeler yapılacaktır.
İhale dokümanında belirtilmeyen hususlara ilanda yer verilemez.
Yapılacak olan ihalelerde ekonomik olarak en avantajlı fiyat teklifi veren isteklilerin herhangi bir sebeple taahhüdünden vazgeçmesi halinde geçici teminatları birlik adına irad kaydedilecek olup, Köylere Hizmet Götürme Birliği İhale Yönetmeliğine göre cezai müeyyideler uygulanacaktır.
İhale ilanında belirtilen hususlara ilişkin tüm detaylar idari şartname ve sözleşme tasarısında belirtilmiştir. Herhangi bir hüküm olmayan ya da tereddüt hâsıl olan konularda 4734, 4735 ve 2886 sayılı kanunlar ve Yapım İşleri Genel Şartnamesinde belirtilen hükümler esas alınabilir. Buna ilişkin ihale komisyonun alacağı kararlara göre hareket edilecektir.
Ceza ve yasaklamalara ilişkin olarak birlikler tarafından yapılan ihalelerdeki yasak fiil veya davranışlar ile cezalara ilişkin hususlarda, Köylere Hizmet Götürme Birliği İhale Yönetmeliği 55.madde hükümleri uygulanır.
Bu işin iptal edilmesi veya onaylanmaması durumunda istekliler peşinen bilgilendirilmiş sayılmalarıyla birlikte herhangi bir hak talebinde bulunulmayacaktır.
Yakıt Bingöl İl Özel İdaresi Tarafından Karşılanacaktır.
Söz konusu araçların arızalanması veya her türlü bakımları yükleniciye aittir.
İşbu ilanda olmayan veya ilan ile çelişen durumlarda “BİNGÖL MERKEZ VE İLÇE KÖYYOLLARINDA ÇALIŞTIRILMAK ÜZERE 5 ADET KAMYON (10 TEKERLEKLİ DAMPERLİ HAFRİYAT ÇEKME ÖZELLİKLİ) KİRALAMA HİZMET ALIM İŞİ TEKNİK ŞARTNAMESİ” geçerli olacaktır.
İşbu ihale Dokümanlarındaki hususlara uyulmaması durumunda, sırasıyla Köylere Hizmet Götürme Birlik İhale Yönetmeliği, Kamu İhale Kanunu ve İlgili Yönetmelik hükümleri uygulanacaktır. 26.08.2022
KEYFİYET İLAN OLUNUR.
BİNGÖL MERKEZ VE İLÇE KÖYYOLLARINDA ÇALIŞTIRILMAK ÜZERE 5 ADET KAMYON (10 TEKERLEKLİ DAMPERLİ HAFRİYAT ÇEKME ÖZELLİKLİ) KİRALAMA HİZMET ALIM İŞİ TEKNİK ŞARTNAMESİ
ARAÇLAR İÇİN
MADDE 1: İŞİN KONUSU
İl özel idaresince yürütülecek arazi çalışmalarında kullanılmak üzere Bingöl Merkez Ve İlçe Köyyollarında Çalıştırılmak Üzere 5 Adet Kamyon (10 Tekerlekli Damperli Hafriyat Çekme Özellikli) Kiralama Hizmet Alım İşi
MADDE :2 İSTENEN ÇALIŞMA SAATİ VE ZAMANI:
Çalıştırılacak araçlar, 5 Adet kamyon (10 tekerlekli hafriyat çekme özellikli kamyon günde sekiz saat, olmak üzere 60 (Altmış) takvim günü çalıştırılacaktır. Her araç 60 (Altmış) takvim günü (arızalı, bayram, vb. nedenlerden dolayı çalışmayan araçlar 60 (Altmış) günü doldurmak zorundadır) çalışma süresi tamamlanmadan iş bitmiş sayılmayacaktır. Araçlar her gün saat tam sekizde işin başında olacaktır. Öğlen 12-13:00 saatleri arası yemek arası olmak üzere 08:00 ile 17:00 saatleri mesai saatleridir. Günlük tam olarak sekiz saat fiili çalışılma yapılması koşulu değişmeden çalışma saatleri iş durumuna göre ileri veya geri kaydırılabilir.
İdare çalışma saatlerini azaltmak ya da artırmak da serbesttir, çalışma saatlerinin, vardiyalı olarak 24 saate çıkması, gece çalışmaları, cumartesi- pazar ya da resmi tatil günleri nedeniyle değişmesi durumunda yüklenici çalışma saatlerindeki bu değişikliğe uyacak ve herhangi bir ek ücret talep etmeyecektir.
Yüklenici çalışma saatlerinden aşağıda belirtilen tanımlar anlaşılacaktır.
. İşe başlama saati: Çalışma alanında fiilen işe başladığı saat
. İş bitiş saati: Çalışma alanında fiilen işin bittiği saat
. Çalışılmayan saat: Çalışma alanında fiilen çalışılmayan saat
İdarenin çalışma programına göre, yüklenici tarafından çalıştırılan personellerin haftalık çalışma süresi 45 saat olup, verilecek olan çalışma programları idarece hazırlanacaktır. İş Makineleri ile havanın elverişli olmadığı günlerde çalışma yapılamayacağı gibi, Cumartesi, Pazar günleri ve Resmi Tatil günlerinde veya doğal afetlerde (şiddetli yağmur, sel, kar, deprem, vb.) gibi günlerde çalışma yaptırılabilir. Ayrıca 4857 sayılı İş Kanununun 55.Maddesi uyarınca personelin yıllık ücretli izinleri yüklenici tarafından koordine edilerek takip edilecektir. İzinler idarenin belirleyeceği takvim çerçevesinde kullandırılacak olup, yine personelin sağlık yönünden raporlu veya izinli olduğu günlerde işlerin aksamaması açısından yüklenici izinli veya raporlu personelin yerine aynı vasıflarda personel görevlendirmek zorundadır. Bu husus ile ilgili fazla yapılan çalışmalar, çalıştırılan personeller ile ilgili herhangi bir zamlı ücret ödemeyecek olup, teklifler yukarıda yazılı hususlar dikkate alınarak hesaplanmalıdır.
Çalışma saati için puantaj tutulacak idare ile yüklenici arasında günlük olarak imzalanacaktır. Hakediş ödemelerinde idarenin imzalamış olduğu puantaj tabloları esas olacaktır.
MADDE 3: GEREKLİ MALZEME VE TECHİZAT
İş süresi boyunca aşağıdaki araçlar çalıştırılacaktır.
- 5 Adet kamyon (10 tekerlekli hafriyat çekme özellikli (damper kapıları pistonlu olacak),
Araçların arızalanmaları veya bakıma çekilmeleri durumunda hemen yerine yeni aynı özelikte yeni araç tahsis edilecektir. Araçlarda bakım onarımı yapılması için gerekli ekipmanlar bulundurulacaktır. Araç bakımı için İdaremizden herhangi bir ek ücret talep edilmeyecektir.
MADDE 4: FİRMANIN PERSONEL ÇALIŞTIRILMASINDA UYMASI GEREKEN SARTLAR
Araç şoför ve operatörlerinin yasal kurallara uymamaları veya dikkatsizliklerinden kaynaklanacak her türlü cezai müeyyide yüklenicinin uhdesindedir.
Şoför ve Operatörler tarafından araçlar günlük kontrol edilecek aracın en önemli unsurlarında bir problem görülürse hemen sorumlusuna iletilecektir. Araçlar tam kapasite çalıştırılacak, damperle içinde hiç malzeme kalmayacak şekilde boşaltma yapacaklardır. Fazla yüklü veya kapasiteden az yüklü çalışan şoförler uyarılarak tekrarının olması durumunda iş akdine son verilecektir. İşin yürüyüşü sırasında operatör ve şoförlerin çalışma tutumları beğenilmezse bunların iş akdine son vermek idarenin inisiyatifindedir. Araçlar çalışma saati süresince verimleri takip edilecek, normal olarak nakliye süresini aşanlar uyarılacaktır. Bu iş yavaşlatmanın ikinci kez yapılmasında sözleşmedeki günlük gecikme cezası uygulanacaktır.
Araçlarda hiçbir şekilde özel eşya, bayrak, yasal veya yasal olmayan flama, futbol spor kulübü flâmsı gibi eşyalar asılmayacaktır. Araç kullanırken cep telefonu kullanılmayacak ve sigara içilmeyecektir. Araçlarda yüksek sesle müzik dinlenmeyecektir.
Araca görevlilerden başka sivil vatandaş bindirilmeyecektir. Araç hiçbir şekilde asıl işinden başka özel işte kullanılmayacaktır. Bu durumların aksi olması durumunda şoförün iş akdi fesih edilecektir. Ayrıca doğacak bütün hukuki sorumluluktan yüklenici firma sorumlu olacaktır.
Araçların genel temizliğinde şoförler sorumludur. Aracın kupa kısmı ve motor kısmı düzenli olarak temiz tutulacaktır. Damperlerde de hiçbir şekilde kaba çamur, kaya parçası gibi parçalar olmayacaktır.
Araçların fren lambaları, geri vites uyarı sesi gibi güvenlik amaçlı uyarıcılar sürekli çalışır durumda olmalıdır. Sorunları olan araçlar atölyede tamir edilmeden çalıştırılmayacaktır. Araçların bakımlar iki günü geçmemelidir. Araçların bakım onarım süresi boyunca işe yeni araç tahsis edileceklerdir.
Araçlar, tam kapasite çalıştırılacaktır. Araçların çıkış ve dönüş saatleri yüklenici firma yetkilisi tarafından tutulacak geç kalması durumları uyarılacaktır. Bu takip il özel idaresince de takip edilecek geç kalan çalışmayan şoförler birinci tutanakta uyarılacak ikinci tutanakta iş akdine son verilecektir.
Araçların trafik sigortası, fenni muayene gibi yasal gereksinimleri ve kasko gibi güvenlik sigortaları mutlaka yaptırılacaktır.
MADDE 5: İSÇİLERİN İŞ EMNİYETİ VE SAĞLIK TEDBİRLERİ
Araç operatörleri her türlü işçi sağlığı ve iş güvenliği tedbirlerine uyarak çalışacaklardır. Yüklenici firma işçilerin işçi sağlığı ve iş güvenliği tedbirlerinden sorumludur.
Şantiye sahasında veya atölyede çalışan işçiler hangi işte hangi iş güvenliği tedbirlerine göre davranacaklarını yüklenici firma tarafından eğitilecek gerekli iş malzemesi yüklenici firma tarafından temin edilecektir. İş güvenliği eğitimi verilmeyen işçi çalıştırılmayacaktır. Aykırı bir durumun tespiti halinde hukuki sorumluluktan yüklenici firma sorumlu olacaktır.
MADDE 6: ÇALISTIRILACAK İSÇİLERDE DİKKAT EDİLECEK HUSUSLAR
Çalışan personel kıyafeti yönetmeliğine uygun olacaktır. İşçiler ve yüklenici il özel idaresince gerek görüldüğü zaman kontrol edilecek ve denetlenecektir. İlgileri dışında işlere karışmayacaklardır. Emniyet ve güvenlik tedbirlerine aynen riayet edilecektir. Firma personeli tecrübeli ve güvenilir, temiz giyimli, özenli, tavır ve davranışlarına dikkat etmelidir. Aksi durumda oldukları tespit edilen personeli uyarılacaktır. İdare yazılı olarak değiştirilmesi istenen personel ikinci bir ikaza gerek görülmeden derhal değiştirilecektir. Müteahhit firma çalıştırdığı isçilerin kimliklerini belirleyen listeyi idareye derhal verecektir..
İşe yeni başlayan veya deven eden işçilerde olsun olmasın her bir işçi sağlığı ve iş güvenliği eğitimi yüklenici firma tarafından verilecektir.
Yüklenici, bu eğitimi alınması akabinde yaptığı işin içerine göre zimmetle iş güvenli ekipmanları teslim edilecek, bu ekipmanların uygunluğu iş yeri şefi tarafından kontrol edilecektir. Uygun olmayan malzeme işçiye teslim edilmeyeceği gibi işçi tarafında da teslim alınmayabilir.
MADDE 7: ÇALIŞMA PROGRAMI
İşçiler, düzenli olarak işe devam edecekler ve Bingöl İli İl özel idare hizmet sınırları içerisinde yol yapım ve şantiye hizmetlerinde çalıştıracaktır.
Madde 9’da yapılan düzenlemeye uyulacaktır.
MADDE 8: ARAÇLARDA ARANAN TEKNİK ÖZELLİKLERİ
8-1: 1. Kamyon 10 tekerlekli hafriyat çekme özellikli
2.1 ile 15 yaş arası (Sözleşme imzalandığı tarih itibarıyla 15 yaş) 2007 Yılı dahil olacaktır.
3. Kamyon damper kapakları pistonlu olacaktır.
4 Damper hacmi en az 10 m³ (yük 20 tonun altında olmayacaktır) olacaktır.
5. Lastik ve diğer sarf malzemeleri eksiksiz olacaktır.
6. Lastikleri yeni olacaktır. Lastikleri eski araçları idare uygun görmediği takdirde çalıştırmaz ve
yevmiye kesintisi yapar.
7. Yüklenici aracın arızası durumunda en fazla 2 gün içerisinde eşdeğeri aracı zorundadır.
8. Her kamyonda en az bir adet stepne ve lastik değiştirme için gerekli donanım ve avadanlıkları
bulunacaktır.
9. İdare teknik şartnameye göre uygun görmediği aracı ve şoförü değiştirebilir.
İŞÇİLER İÇİN
Bingöl Merkez ve İlçe Köy Yollarında Çalıştırılmak Üzere 5 Adet Kamyon (10 Tekerlekli Damperli Hafriyat Çekme Özellikli) Kiralama Hizmet Alım İşidir.
MADDE 9: ÇALIŞMA SAATİ VE ZAMANI
Söz konusu hizmet alımı yapılacak alanlar;
a) Personellerin çalışma saatleri idarenin S/S elemanları için uyguladığı normal çalışma saatleri ile aynıdır.
b) İdare mesai saatlerinin başlangıç ve bitiş saatlerini ilgili yüklenici firmaya bildirecektir.
c) İşçilere çalışma saatleri içerisinde 60 dakika dinlenme ve yemek molası verilmesi zorunludur.
ç) Günlük çalışma saatleri; Yürürlükteki İş Kanunu gereği Haftalık 45 (Kırk Beş) saati tamamlayacak şekilde olacaktır.
d) Resmi tatillerde günlerinde fazla çalışma yapılabilecektir.
e) Her hangi bir nedenle (Doğal Afet, kar tatili vb.) durumlarda çalışma devam edecektir.
f) Çalışma saatlerinde değişiklik yapmaya idaremiz yetkilidir.
g) Sözleşmenin imzalanmasına müteakip 60 (Altmış) takvim gün çalışma süresi tamamlanacaktır. Sözleşmenin imzalanmasından sonra yükleniciden kaynaklı herhangi bir sebepten dolayı çalışılmaması halinde 60 (Altmış) takvim günlük süre tamamlatılacaktır. İşe başlanılan tarihten itibaren toplu veya aylık hakedişler karşılığında ödeme yapılacak olup, geç başlamadan dolayı çalışma süresi başlanılan tarihten itibaren 60 (Altmış) gün tamamlanacaktır. Gün hesaplamasında çalışılan günler toplamı alınacak. İdarenin hafta sonu veya resmi tatil (Cumartesi – Pazar ve resmi tatil) günlerinde çalışmayı talep etmesi halinde yüklenici bu talebe uyacak, (Ancak resmi tatil günlerinin Ramazan bayramı ve Kurban bayramı olması halinde bu günlerden çalışılmaması halinde çalışılan toplam gün sayısı 60 (Altmış) güne tamamlatılacaktır) istenilen araçlar ile işçileri iş başında bulunduracaktır.
ğ) İdarece hizmet alımı kapsamında fazla çalışma öngörülmemektedir.
h) Tespit edilen toplam gün ve saatin haricinde ilave ücret ödenmeyecektir.
ı) İşçilerin ödemelerinde KİK işçilik modülünde bir işçi için belirlenen bir günlük tutar üzerinden ödeme yapılacaktır.
MADDE 2: GEREKLİ MALZEME VE TECHİZAT
Bu hizmet alım işinde malzeme kullanılması öngörülmemektedir.
MADDE 3: FİRMANIN HİZMETİN YERİNE GETİRİLMESİNDE UYMASI GEREKEN SARTLAR
a) İstenen sayı ve vasıfta personelleri yüklenici firma tarafından sözleşmenin imzalanmasına müteakip gün idarede hazır bulundurulacak, İdarede çalıştırılacak personellerin belirtilen vasıflarda olup olmadığına dair İdarece görevlendirilecek Kontrol teşkilatı tarafından uygulamalı teste tabi tutulabilir. Yeterli görülmeyen personellere iş başı yaptırılmayacaktır.
b) Personellerin kusurlarından kaynaklanan idareye veya üçüncü kişilere verdiği zarar ve ziyan yüklenici firmaya aittir.
c) Yüklenici tarafından idareden habersiz herhangi bir personele izin veremez,
ç) Mazeretsiz olarak bir iş günü işe gelmeyen personelin olması durumunda bu personel veya personeller hakkında tutulacak tutanak ile idarece yükleniciden çıkışları talep edilecek ve yüklenici işlemi gerçekleştirdiğine dair S.G.K. belgeleri ile birlikte çıkışı verilen personellerin yerine aynı vasıflarda idarenin kabul edeceği personeli iş başında en geç 24 saat içinde bulundurmak zorundadır. Bu işlemler tutanak ve yazı ile yapılması zorunludur.
d) İdaremizin hizmet alanları olan köy veya mezra yollarında görevlendirilen kişinin görev yerini kabul etmemesi ve idareye zorluk çıkarması durumunda bu personel veya personeller hakkında tutulacak tutanak ile yükleniciden çıkışları talep edilecek ve yüklenici işlemi gerçekleştirdiğine dair S.G.K. belgeleri ile birlikte çıkışı verilen personellerin yerine aynı vasıflarda idarenin kabul edeceği personeli iş başında en geç 24 saat içinde bulundurmak zorundadır. Bu işlemler tutanak ve yazı ile yapılması zorunludur. İdareye doğabilecek zararlardan firma sorumludur.
e) Yüklenici her ayın sonunda hak ediş almasa dahi çalıştırılacak personellere tam ve zamanında ödeme yapmak zorundadır.
MADDE 4: İŞÇİLERİN İŞ EMNİYETİ VE SAGLIK TEDBİRLERİ
a) Yüklenici firma, idarenin hiçbir yazılı ve sözlü uyarısına gerek kalmaksızın iş yerinde yapılacak hizmet ile ilgili tüm emniyet tedbirlerini zamanında almak ve kazalardan korunma usul ve esaslarını işçilerine öğretmekle yükümlüdür.
b) Yüklenici firma çalışma esnasında dikkatsizlikten; tedbirsizlikten ve ehliyetsiz işçi çalıştırmaktan ya da herhangi bir nedenle olacak olan kazalardan sorumludur.
c) Yüklenici firma iş kanunu, işçi sağlığı güvenliği tüzüğü hükümlerine göre işçilerin sağlığını korumak üzere her türlü sağlık tedbirini alacak, işçilerine yasal uyarılarını yazılı olarak bildirecek ve işçilerin tehlikeli şartlar altında çalışmalarına olanak vermeyecektir.
MADDE 5: ÇALIŞTIRILACAK İŞÇİLERDE DİKKAT EDİLECEK HUSUSLAR
a) Çalışan personel sakal, saçı ve bıyığı kıyafet yönetmeliğine uygun olacaktır.
b) Gerek hizmet binasında ve gerekse arazide ilgili personeller hizmeti yerine getirirken mahalde bulunan Birim Müdürü, Şef veya en kıdemli idare personeli tarafından her zaman kontrol edilecek ve denetlenecektir.
c) Girilmesi yasak olan ve kilitli bulunan odalara girilmeyecektir.
ç) Emniyet ve güvenlik tedbirlerine aynen riayet edilecektir. İşçiler bürolarda, koridorlarda, merdivenlerde, merdiven boşluklarında oturmaları, yemek yemeleri, sigara içmeleri, çay ve benzeri şeyleri içmeleri, yüksek sesle konuşmaları kesinlikle yasaktır.
d) Firma personeli tecrübeli ve güvenilir, temiz giyimli, özenli, tavır ve davranışlarına dikkat etmelidir. Aksi durumda oldukları tespit edilen personeli ilk ikazda değiştirilecektir.
e) İdare yazılı olarak değiştirilmesi istenen personel ikinci bir ikaza gerek görülmeden derhal değiştirilecektir. Yüklenici firma çalıştırdığı işçilerin kimliklerini belirleyen listeyi idareye derhal verecektir.
f) Yüklenici firma tarafından çalıştırılacak işçiler 18 yaşından büyük olacak ve iş gücünü kaybetmemiş olacaktır. (Sakat ve eski hükümlü kişiler konusunda yasaların koyduğu zorunluluklara uyulacaktır.)
g) Yüklenici firma, işçilere yaka kimlik kartı verecektir. İşçi İdare girişinden çıkışına kadar yaka kimlik kartını yakasına takacak, yaka kartı bulunmayan işçi görevlilerce İdareye alınmayacaktır.
h) Çalıştırılacak işçilere ait nüfus cüzdanı örneği, işçinin işe başladığı gün, sabıka kaydı, ikametgah ilmühaberi, 2 adet vesikalık (4x6) fotoğraf ve irtibat telefonu firma tarafından 15 gün içersinde İdaremize verecektir.
ı) İşe başlamada önce personele ait sağlık ocağından alınan bu tür işlerde çalışabilir raporu da İdaremize verilecektir.
i) Hizmetin görülmesinde gerek ihmal ve itaatsizlik gerekse tedbirsizlik ve ehliyetsiz işçiler çalıştırmaktan veya herhangi bir sebeple vukuu bulacak kazalardan yüklenici sorumludur.
j) İşçilere izin verilmesi durumunda idare 1 (Bir) gün önceden yazılı olarak haberdar edilecek. İzin süresi 3 (Üç) iş gününü geçmesi halinde yerine işçi temin edilecektir.
k) Yüklenici firma söz konusu hizmet işlerini yürütmek ve organize etmek üzere Bingöl’de bir sorumlu personel bulunduracaktır.
l) Çalıştırılacak personellere en az asgari ücret üzerinden ödeme yapılacaktır.
m) Mazeretsiz olarak Çalışılmayan günler kontrol teşkilatı tarafından tespit edildiği taktirde o günün bedeli ödenmeyecektir.
n) 6331 sayılı İş Sağlığı ve Güvenliği Kanunu ilgili hükümlerinin uygulanmasında yükleniciye ait gerekli sorumlulukları yerine getirilecektir. Ayrıca Çalışma Bakanlığının İSG KATİP Sistemi Üzerinden İş Sağlığı Ve Güvenliği Hizmetleri Sözleşmelerinin tarafımıza iş başı yapılmadan önce bildirimi yapılması zorunludur. Bu belge sözleşmenin imzalanmasına müteakip 5 (Beş) takvim günü içinde Kontrol Teşkilatına sunulması zorunludur
YAKLAŞIK MALİYET KOMİSYONU
BAŞKAN ÜYE ÜYE
Recep BAZENCİR Serdar TEKEL Nihat BURAKGAZİ İnşaat Mühendisi İnşaat Mühendisi İnşaat Teknikeri |